25 April 2011

Cetusan Isi Hati Para Kekasih Allah....

Hai Tuhanku, berilah aku peluang untuk bertaubat sehingga aku dapat melakukannya.
Berilah aku kemaafan, aku telah berbalut den bergelumang dosa.
Matikanlah aku dalam agama Nabi Muhammad SAW.
Hidupkanlah hatiku pada hari hidupnya segala hati (kekasih Mu)

Wahai Tuhan Yang Maha Penyembuh Penyakit, Ubatilah hatiku,
Wahai Tuhanku, aku tetap melakukan muhasabah terhadap perintah-Mu.
Dan sembuhkanlah hatiku daripada apa yang telah membalut atau menyelubunginya.
Sesungguhnya penyakitku telah membinggungkan para pakar perubatan.

Wahai Tuhanku, berilah aku peluang untuk dekat kepada-Mu.
Mustahillah berlaku bahawa aku menggantungkan harapan kepada-Mu lalu aku menemui kehampaan.
Maafkanlah kesilapanku, belas kasihanlah  terhadapku  agar aku hampir dengan Mu.
Sesungguhnya penyakitku hanya sembuh dan pulih dengan menghampiri-Mu.

Celakalah malam yang aku padanya berbuat maksiat terhadap-Mu.
Malam tersebut telah menganggu keselesaan dan tidur yang nyenyak, dosa pada malam itu telah menjadi nasib malangku.
Tidak ada alasanku lagi, aku sungguh telah berbuat maksiat terhadap-Mu disebabkan kejahilan.
Bertapa aku tidak menaruh rasa malu, sedangk Engkaulah satu-satunya yang sentiasa mengamat-amatiku.


Pernahkah kita bermonolog sendirian, memikirkan bertapa jauhnya kita dari Allah..?
Meluahkan rasa yang terbuku didalam hati, tentang penyesalan terhadap kelalaian diri terhadap Allah..?
Bermuhasabah diri, setakat manakah kita telah melakukan perintahNya dan mampu meninggalkan segala laranganya..
Yang selama ini terbit didalam fikiran kita hanyalah perkara-perkara keduniaan yang tidak memberikan keuntungan kepada kita di Negeri Akhirat....
Lalai dalam mencari kesenangan dunia sehingga melupakan bekalan untuk kesenangan di Akhirat....

Bersamalah kita memperbanyakan Muhasabah..... Sebelum kita terlambat...  Untuk Melakukan Taubat....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan